FőoldalUtazásokGalériaRólunkElérhetőségek +36 20 565 3258 Kövessen minket a Facebook-on!
KERESÉS
Jó hírünk!
    Felszállt a fehér füst! Ma délután 6 után pár perccel felszállt a fehér füst a Sixtus-kápolna kéményéből. XIV. Leo néven az ágostonos rendi Robert Prevost amerikai bíboros vezeti Krisztus Egyházát Ferenc pápa utódjaként. Köszöntő szavaiban Krisztus békéjét kívánta a világ számára, és arra hívta a világ minden táján élő keresztényeket, hogy hirdessék a Mi Urunk örömhírét. Róma egyházához azt a felhívást intézte, hogy váljon misszionárius egyházzá, amely az igazságosságot, békét és szeretetet hirdeti, és közel van azokhoz, akik szenvednek. Jeso Eszter
    Ezekben a napokban ünnepeljük húsvét ünnepét, Jézus Krisztus halálának és föltámadásának az ünnepét. Elemi erővel éljük át, hogy a mi hitünk húsvéti hit, örömteli, reményteli hit. Ebben az ünneplésben érintett bennünket Ferenc pápánk haláláról szóló hír, amely mélyen megrendített mindannyiunkat. Az elmúlt hónapokban sokat imádkoztunk az ő egészségéért, imádkoztunk azért, hogy a betegség terhét nagy lélekkel tudja viselni – és mint ahogyan ő maga is többször kifejezte –, az egyház javára tudja fordítani. Most az egyházunk – miközben megköszöni az ő személyét és az általa kapott ajándékokat –, gyászol, készül az ő temetésére és imádkozik. Ezért – és az ilyenkor érvényben lévő jogszabályoknak megfelelően – nincs mód arra, hogy a pápa személyéhez kötődő liturgikus eseményeket meg tudjuk ünnepelni. Így Bódi Mária Magdolna boldoggá avatási szertartásának ünneplésére sem kerülhet sor az előre kiadott időpontban, április 26-án. Ezt egy későbbi időpontra halasztjuk el. Fontos látni, hogy a pápa halála nem érinti a boldoggá avatás tényét, sem a dekrétumnak a hitelességét. Az új pápa megválasztását követően egy új időpontban – remélhetőleg közeli időpontban – kerülhet sor a tervezett és hasonló körülmények között megrendezendő boldoggá avatási ünnepre. Szeretnék köszönetet mondani mindenkinek, legfőképpen annak a 10 ezer embernek, aki regisztrált a boldoggá avatási ünnepségre. Köszönetet mondok mindenkinek, aki lelkes szolgálatával készült Bódi Mária Magdolna boldoggá avatására. Erre a lelkesedésre a későbbiekben is számítok. Amint az új időpont kijelölésre kerül, azt megfelelően kihirdetjük. Ugyanígy az előkészítés munkálataiban továbbra is nagy szükség lesz erre a szakmai tudásra, tapasztalatra, az önkéntesek elköteleződésére. Továbbra is készülünk. Készülünk, hiszen meghirdettük Bódi Mária Magdolna 80-as évet. Azokat az eseményeket szeretnénk ünnepelni, amelyek Bódi Mária Magdolna személyéhez kötődnek. Ünnepelni szeretnénk az ő hitét, az ő krisztusi erényeit, és lelkipásztori szempontból is szeretnénk továbbra is növekedni. Továbbra is segítséget nyújtunk a plébániai közösségeknek, katolikus oktatási intézményeknek, családcsoportoknak a lelki napok megtartásában. A katekézishez kapcsolódó anyagokat továbbra is a Bódi Mária Magdolna boldoggá avatásához kapcsolódó honlapon tudjuk elérni, és itt naprakész, pontos információkkal is szolgálunk majd. Az egyház gyermekeiként készséges és engedelmes lélekkel fogadjuk a gondviselő Istennek a döntését, és várjuk azt, hogy gondoskodjék rólunk az új ünnepnek a lehetőségével. Hiszen az Isten sosem elvesz, mindig ad. Bódi Mária Magdolna is mindig bátorít bennünket, „imádkozzunk bátran, és az ügy magától megoldódik”. Készek vagyunk erre, hogy imádkozzunk az ajándékok befogadásáért és részesei akarunk lenni annak a csodának, amit Magdi így fogalmazott meg „Ígérem, a földbe vetett mag sokszoros termést hoz.” Várjuk ennek a sokszoros termésnek a kinyilvánulását. Addig is imádkozunk Ferenc pápánk lelki üdvéért, a pápaválasztó bíborosok bölcsességéért, az új szentatyáért, imádkozunk azért, hogy az új időpontban örömteli húsvéti lélekkel tudjunk ünnepelni. Isten áldjon mindenkit!
    Ferenc pápa karácsony éjjel, a főpásztorok az egyházmegyékben Szent Család vasárnapján nyitották meg a jubileumi, 2025-ös szentévet. Az alábbiakban az egyes itthoni (latin és görög rítusú), valamint külhoni egyházmegyék által megküldött információk alapján lett összegyűjtve, hogy hol nyerhető el a teljes búcsú. A búcsú elnyerésének helye minden székesegyház és társszékesegyház és minden kisebb bazilika (basilica minor), illetve azok a helyek, amelyeket az ordinárius kijelöl. (Ferenc pápa rendelkezésének megfelelően a szentévi teljes búcsú elnyerésének feltételei az alábbiak: megfelelő ideig szentségimádás és elmélkedés, melyet Miatyánkkal és hitvallással fejeznek be, továbbá valamilyen imádság vagy fohász a Szűzanyához (Spes non confundit 24).) Debrecen-Nyíregyházi Egyházmegye Debrecen, Szent Anna-székesegyház Nyíregyháza, Magyarok Nagyasszonya-társszékesegyház Egri Főegyházmegye Eger, Szent János apostol és evangelista-főszékesegyház Esztergom-Budapesti Főegyházmegye Esztergom, Nagyboldogasszony- és Szent Adalbert-főszékesegyház Budapest, Szent István-bazilika Budapest-Máriaremete, Kisboldogasszony-bazilika Budapest, Budavári Nagyboldogasszony- (Mátyás-) templom Budapest, Alcantarai Szent Péter-templom (budapest-belvárosi ferences templom) Péliföldszentkereszt, Szent Kereszt-templom Győri Egyházmegye Győr, Nagyboldogasszony-székesegyház Kalocsa-Kecskeméti Főegyházmegye Kalocsa, Nagyboldogasszony-főszékesegyház Kaposvári Egyházmegye Kaposvár, Nagyboldogasszony-székesegyház Andocs, Nagyboldogasszony-bazilika Nagykanizsa, Jézus Szíve-templom Siófok, Sarlós Boldogasszony-templom, Nagyatád, Szent Kereszt Felmagasztalása templom Homokkomárom, Kisboldogasszony-templom Pannonhalmi Területi Ordinariátus Pannonhalma, Szent Márton-bazilika Pécsi Egyházmegye Pécs, Szent Péter és Szent Pál-székesegyház Báta, Szent Vér-bazilika Máriagyűd, Sarlós Boldogasszony-bazilika Máriakéménd, Nagyboldogasszony-kegytemplom Szeged-Csanádi Egyházmegye Szeged, Fogadalmi templom (Szegedi dóm) Székesfehérvári Egyházmegye Székesfehérvár, Szent István király-székesegyház Bodajk, Segítő Szűz Mária-bazilika Vértessomló, Sarlós Boldogasszony-templom Ercsi, Nagyboldogasszony-templom Alsószentiván, Szűz Mária Szeplőtelen Szíve templom Makkosmária, Angyalok királynéja templom Szombathelyi Egyházmegye Szombathely, Sarlós Boldogasszony-székesegyház Szombathely, Szent Márton-templom Zalaegerszeg, Szent Mária Magdolna-templom Vasvár, Szent Kereszt templom Szentgotthárd, Jó Pásztor-kápolna Körmend, Szent Erzsébet-templom a szombathelyi és a zalaegerszegi kórház- és börtönkápolna jubileumi zarándokhelyek: Celldömölk és Pusztacsatár Váci Egyházmegye Vác, Nagyboldogasszony-székesegyház Márianosztra, Magyarok Nagyasszonya-bazilika Máriabesnyő, Nagyboldogasszony-bazilika Mátraverebély-Szentkút Nemzeti Kegyhely, Nagyboldogasszony-bazilika Veszprémi Főegyházmegye Veszprém, Szent Mihály-főszékesegyház Balatonfüred, Krisztus Király-templom Búcsúszentlászló, Szent László-templom Keszthely, Kis Szent Teréz-bazilika Zirc, Ciszterci Apátság – Nagyboldogasszony-bazilika Hajdúdorogi Főegyházmegye Debrecen, Istenszülő Oltalma-főszékesegyház Hajdúdorog, Istenszülő templomba vezetése székesegyház Miskolci Egyházmegye Miskolc, Nagyboldogasszony-székesegyház Sajópálfala, Szentlélek leszállása templom Nyíregyházi Egyházmegye Nyíregyháza, Szent Miklós-székesegyház Máriapócs, Szent Mihály főangyal-templom (Máriapócsi Nemzeti Kegyhely) Gyulafehérvári Főegyházmegye Gyulafehérvár, Szent Mihály-székesegyház Csíksomlyó, kegytemplom Kolozsvár, Szent Mihály-templom Marosvásárhely, Keresztelő Szent János-templom Brassó, Szent Kereszt felmagasztalása templom Munkácsi Egyházmegye Munkács, Szent Márton-székesegyház Beregszász, Szent Kereszt Felmagasztalása-templom Nagyváradi Római Katolikus Egyházmegye Nagyvárad, Nagyboldogasszony-székesegyház Nagybecskereki Egyházmegye Nagybecskerek, Nepomuki Szent János-székesegyház Pozsonyi Főegyházmegye Pozsony, Szent Márton-székesegyház, egykori koronázódóm Pozsony, A Magasztos és Életadó Szent Kereszt Felmagasztalása-székesegyház (görögkatolikus) Pozsony, Szent Sebestyén-székesegyház (tábori püspökség) Sasvár, Hétfájdalmú Szűzanya-bazilika Máriavölgy, Szűz Mária Születése-bazilika Bacsfa-Szentantal, Páduai Szent Antal-kegytemplom Senkőc (Šenkvice), Szent Anna-templom Szabadkai Egyházmegye Szabadka, Avilai Szent Teréz-székesegyház Szabadka, Könnyező Szűzanya-templom Doroszló, Mária Keresztények Segítsége-templom Az egyházmegye nagyböjti bűnbánati napján Temerinben, március 29-én Zombor, Karmelita-templomban, június 23-án és 24-én (Isten szolgája, Stantić Tamás Gellért atya napján) Bácsi, Ferences-templomban június 13-án (Páduai Szent Antal ünnepén) és augusztus 2-án (Angyalos Boldogasszony – Porciunkula ünnepén) Temerin, Lourdes-i Boldogasszony-templomban, május 26-án Az ágyhoz kötött vagy a különböző idősek otthonában élő betegek számára az őket meglátogató pap a szentgyónás és szentáldozás, valamint a Szentatya szándékára elvégzett ima után teljes búcsút nyújthat. Szatmári Római Katolikus Egyházmegye Szatmárnémeti, Urunk Mennybemenetele-székesegyház Nagykároly, Kalazanci Szent József-templom Nagybánya, Szentháromság-templom Máramarossziget Borromeo Szent Károly-templom Temesvári Római Katolikus Egyházmegye Temesvár, Szent György-székesegyház Kuzmányi István/Magyar Kurír
    Tudta, hogy Bernadettet 1925. június 14-én avatták boldoggá? 1925 óta Bernadett romlatlan teste a franciaországi Neversben található Espace Bernadette Soubirous kápolnájában nyugszik, és évente 200 000 zarándokot vonz. Bernadett boldoggá avatásának 100. évfordulója és testének kegyhelyre vitelének emlékére 2025 folyamán számos spirituális és kulturális rendezvényt ajánlanak fel Szent Bernadett életéért.
    Az április 27-re tervezett szentté avatást a pápa halála miatt elhalasztják. A Pápai Liturgikus Szertartások Hivatala arról tájékoztatott, hogy Ferenc pápa halálát követően felfüggesztik Boldog Carlo Acutis szentté avatását, amelyet április 27-re, Húsvét második vasárnapjára, Irgalmasság vasárnapra terveztek a Serdülők jubileuma keretében. Gedő Ágnes - Vatikán
Elkezdődött a húsvéti szent három nap, a kereszténység legnagyobb ünnepe

Idén április 17-én veszi kezdetét a húsvéti szent háromnap (liturgikus nevén: Sacrum Triduum Paschale), vagyis nagycsütörtök, nagypéntek és nagyszombat. Jézus Krisztus keresztre feszítésének, sírba tételének és feltámadásának három napja a kereszténység legnagyobb és legmegrendítőbb ünnepe.
 
Nagycsütörtök délelőtt krizmaszentelési misét tartanak a püspöki székesegyházakban. A püspök együtt misézik az egyházmegye papjaival, akik megújítják a szenteléskor tett ígéreteiket. A szentmise alatt kerül sor a keresztelendők és a betegek olajának, valamint a – keresztség, bérmálás, egyházi rend kiszolgáltatásakor, illetve templomszenteléskor használatos – krizma megszentelésére. Este minden templomban szentmisével emlékeznek az utolsó vacsorára, az Oltáriszentség és az egyházi rend alapítására a húsvét szent három napjának első ünnepén.
A nagycsütörtök esti liturgiájában az utolsó vacsora felidézésével az Eucharisztia alapítására emlékezünk, amikor Jézus maga köré gyűjtötte tanítványait. A szentírási olvasmányok felidézik az egyiptomi kivonulás éjszakáját, amikor az angyal megkímélte az izraeliták házait, mert a bárány vérével megjelölték az ajtófélfákat. A húsvéti lakoma áldozati báránya Krisztus előképe: saját testét adja értünk, vére pedig megszabadít a bűntől, az örök haláltól. Nagycsütörtöknek éppen ezért ünnepélyes és örömteljes hangulata van. Nagycsütörtök az egyház legősibb ünnepei közé tartozik. Az ősegyházban ezen a napon fogadták vissza a bűnbánókat.
A nagycsütörtöki evangéliumban halljuk, hogyan mosta meg Jézus tanítványainak lábát. Ez a cselekedet örök időkre szóló példaadás, hogyan kell egymást alázatos szívvel szolgálni. Ennek emlékére a püspök vagy a pap megmossa az arra kiválasztott emberek lábát.
Az esti szentmise elején a jelképek az utolsó vacsora örömének hangulatát idézik. Ezért van a pap fehér miseruhában, ezért szól a mise elején az orgona, és ezért van virág az oltáron.
A Glória (Dicsőség) éneklésére minden templomban megszólalnak a harangok, a csengők, az orgona, ezután elnémulnak nagyszombat estig. A mély gyász jeléül csak a kereplők szólnak. A harangok „Rómába mennek”, és megjelennek a szomorúság, a fájdalom jelei is. Megrázó ellentét, hogy Jézust azon az estén árulják el, amelyen szeretetének legnagyobb jeleit adja.
A szentmise végén az Oltáriszentséget a mellékoltárhoz viszik. Ezt követi az oltárfosztás, amikor az oltárról minden díszt eltávolítanak. Ezek a jelek Jézus elfogatását, elhurcolását jelképezik. A szentmise végén elmarad az áldás, és csendben fejeződik be, amely jelzi a Jézus szenvedésével együtt érző fájdalmat.
 
Nagypéntek, Jézus Krisztus kereszthalálának napja
Nagypéntek az egyházi év legcsendesebb napja: Jézus elítélésének, megkínzásának, halálának és temetésének napja. Az egyház – ősrégi hagyomány alapján – ezen és a következő napon egyáltalán nem mutat be szentmise áldozatot. Arra a napra emlékezünk, amikor maga az örök Főpap mutatta be áldozatát a kereszt oltárán. A Jézust jelképző oltár teljesen dísztelen: nincsen rajta sem kereszt, sem terítő, sem gyertya.
A nagypénteki szertartás már a kezdeti időktől kialakult és három fő részből áll:
- az igeliturgiából olvasmányokkal és egyetemes könyörgésekkel,
- a kereszt előtti hódolatból és
- a szentáldozás szertartásából.
A szertartás kezdetén a pap piros miseruhában, némán vonul az oltárhoz a ministránsokkal, majd leborulnak az oltár előtt. A pap földre borulása az önmagát kiüresítő, az emberrel, a földdel azonosuló Krisztust jeleníti meg.
Az ige liturgiájában olvasunk Jézus szenvedésének titkáról, majd halljuk szenvedésének történetét János evangéliumából. A passiót felolvassák vagy énekelve adják elő, drámai módon idézve fel Krisztus szenvedését, az Isten irántunk való szeretetének titkát. Ezután – lélekben a kereszt alatt állva – könyörgünk Istenhez, hogy hallgassa meg az egyház, az emberiség nagy kéréseit. Az egyetemes könyörgések az egyház tagjaiért és az egész világért szólnak: minden hívőért, a keresztségre készülőkért, a keresztények egységéért, az Ószövetség népéért, a zsidókért, az egyháztól elszakadtakért, a nem hívőkért, valamint az ország, a társadalom, a világ vezetőiért és különösen a szenvedőkért.
Ezután a pap a Feketevasárnapon (a nagyböjt ötödik vasárnapján) letakart feszületről leveszi a leplet, és kezdetét veszi a kereszthódolat: a hívek csókkal illetik, és térdet hajtanak a feszület előtt, amelyen ott látható az Üdvözítő, aki értünk szenvedett. A megbocsátás, a megtérés, a Krisztushoz fordulás napja ez. Ő az, aki ma is szenved egyházáért. Személyesen hív meg minket, hogy előtte leboruljunk és megvalljuk: ő az egyedüli Megváltónk, akinek segítségére mindannyian rászorulunk. A szertartás a Miatyánk elimádkozása után az áldozással fejeződik be. Ezután a hívek a szentsír előtt imádkoznak és csendben virrasztanak.
Az egyház nagypénteken szigorú böjt megtartását kéri a hívektől. A 18 és 60 év közötti hívek háromszor étkezhetnek, és egyszer lakhatnak jól, valamint 14 éves kortól a húsételek fogyasztásától is tartózkodni kell. A hívek ezzel az önmegtagadással fejezik ki szeretetüket Jézus iránt. A nap folyamán a templomokban elhangzik a lamentáció (Jeremiás siralmai), és a hívek keresztúti ájtatosságot végeznek.
A keresztút segít megértenünk a történelem drámáját, de bennünket, hívőket biztosít arról, hogy az utolsó nap nem a nagypéntek, hanem húsvét. A húsvét pedig a jó győzelme a rossz felett, a szeretet győzelme a gyűlölet felett, a végtelen jóság, Isten, a feltámadt Élet győzelme.
Nagycsütörtök misztériumában egymással szemben áll az eucharisztikus ajándék legmagasztosabb szeretete, valamint az elárultatás fájdalma. Az utolsó vacsora után Jézus apostolaival az Olajfák hegyére ment. Imádság közben szenvedett és gyötrődött, kérte apostolait, hogy imádkozzanak vele, de azok elaludtak. „Egy órát sem tudtatok virrasztani velem?” – kérdezte tőlük. Ezt idézi fel, amikor a szentségi Jézust a főoltárról a mellékoltárra kísérik és a mise utáni szentségimádásnál.
 
Nagyszombat és húsvéti vigília
Nagyszombaton az egyház Krisztus szenvedéséről és haláláról elmélkedik a szentsír előtt időzve. Az esti vigília-szertartással veszi kezdetét a katolikus egyház legfontosabb ünnepe, a húsvét, amely a kereszténység legnagyobb örömhírét hirdeti: Jézus Krisztus feltámadt a halálból, és mindenkit meghív az örök életre.
Nagyszombat a gyász napja, amikor Jézus sírban fekszik egy nagy kővel elzárva. Nagyszombaton egész nap lehetőség van imádságra a szentsír előtt.
A liturgia szimbólumaiban megjelenik a fény és a sötétség, a tűz és a víz, a nap és a csillagok, hogy együtt magasztalják a feltámadott Krisztust, aki legyőzte a sötétséget, a halált. A liturgia sötétben kezdődik, utalva arra a sötétségre, amely a világra borult Krisztus halála után, amikor úgy látszott, hogy a halál legyőzte az életet, a bűn legyőzte Krisztust. Ebben a sötétben gyullad meg a remény: Krisztus feltámadásának fénye.
A vigília szertartása négy, jól elkülönülő lényegi részből áll:
- a fény liturgiájából,
- az igeliturgiából,
- a vízszentelésből és
- az áldozati liturgiából.
A jelenlegi liturgikus rend a IV. századra vezethető vissza.
A húsvéti vigília szertartása a tűzszentelés szertartásával kezdődik. Egyedül a parázsló szén világít, s az arról vett tűzzel a pap meggyújtja a húsvéti gyertyát, miközben azt imádkozza, hogy Jézus Krisztus tegnap és ma, ő a Kezdet és a Vég, ő az Alfa és az Ómega, övé az idő és övé az örökkévalóság, övé a dicsőség és a hatalom, mindörökkön örökké. A húsvéti gyertya fénye Jézus Krisztus feltámadását jelzi, amely belevilágít a templom sötétjébe és egyúttal a világ sötétjébe is, hogy új reményt adjon. A húsvéti gyertyába szúrt tömjénszegek Jézus halálos sebeit jelzik.
 
A feltámadásnak nem volt tanúja, hiszen Jézus nem erre a világra, nem ennek a térnek és időnek keretei közé támadt fel, hanem az örökkévalóságba lépett át, mégis az egyház liturgiája mintegy megjeleníti a feltámadás pillanatát, ez történik akkor, amikor a gyertya élettelen testét megeleveníti az új tűz. A megszentelt tűzről gyújtott gyertyák sokasága Krisztus világosságának elterjedését érzékelteti, azt, hogy a bűn és halál sötétjében Krisztus feltámadásának ereje kiterjed az egész emberiségre. A pap elindul a fénnyel a sötét templomba, s három lépésben szétosztja Krisztus világosságát a híveknek, akik a húsvéti gyertyáról meggyújtják saját gyertyáikat. Krisztus világossága tölti be a sötét templomot. Ezután hangzik föl az egyház leggyönyörűbb éneke, az Exsultet, a húsvéti örömének. A húsvéti örömének az ünnep tartalmát fogalmazza meg, a fényt, amely a feltámadást és a megváltást jelképezi.
A húsvét örömének elhangzása után kezdődik az igeliturgia, amely végigvezet az üdvösségtörténet nagy állomásain, eljutva az Újszövetségig. Ekkor felhangzik a Glória, Isten dicsőítése, és „visszatérnek a harangok”, felszólítva a hívőket Krisztus győzelmének ünneplésére. A szentleckét követően az ünnepélyes alleluja Isten népének ujjongó örömét fejezi ki.
A katolikus templomokban ősi hagyományt követve általában húsvét vigíliáján, a nagyszombati szertartás során szolgáltatják ki a keresztség szentségét a felnőtt korukban megtérteknek, vagyis ekkor fogadja őket tagjai közé az egyház. A prédikáció után következik a keresztelés ünnepélyes szertartása. Először a mindenszentek litániája, ezt követi a víz megszentelése és a keresztelés. Az egyház akkor is szentel vizet, ha keresztelésre nem kerül sor. A hívek megújítják keresztségi fogadalmukat: ellene mondanak a Sátánnak és megvallják hitüket a Szentháromság egy Istenben, s keresztségükre emlékezve az egyház meghinti őket az új vízzel. A fogadalom válaszait elsősorban a keresztelendők mondják és velük együtt a hívek.
A szertartás a szentmise szokott rendje szerint folytatódik.
A feltámadási körmenettel a hívők ünneplése kilép a templom falai közül, és az egész világ számára elviszik az örömhírt: Krisztus Feltámadt! Valóban feltámadt! Alleluja!
forrás, fotó: www.magyarnemzet.hu
Egyebek
  Utazási szerződés
  Utas- és stornó biztosítások
  Részletes adatvédelmi tájékoztató
  Rövidített adatvédelmi tájékoztató
  Médiapartnereink
  Hasznos linkek
  Sütés-főzés
  Humor
  Impresszum
Kövessen minket a Facebook-on!
Rólunk mondták
Misszió Zarándokvonat – Csíksomlyó

"Nagyon tartalmas zarándoklatunk volt. Bár az elején még kicsit kételkedve álltam az úthoz, mert emelt szintű vizsgám volt aznap és kicsit féltem a hosszú úttól, de kellemesen csalódtam. A vonaton egy remek, életvidám és profi csapat fogadott minket, akik mindenről gondoskodtak, hogy utunk lehetőleg gördülékeny és probléma mentes legyen. A csodás tájkép és a rengeteg együtt imádkozó zarándok minden felmerülő negatívumot kompenzált. Köszönöm szépen a felemelő zarándoklatot és a csodás emlékeket!"

© Misszió Tours Utazási Iroda, 2015  -  zarandokvonat.hu  -